w naszej klasie

w naszej klasie

wtorek, 5 maja 2020

Historia pewnej rośliny


Dzień dobry. Jak tam Drużyna Dzieciaków Sadzeniaków? W pierwszej klasie sadziłaś/ sadziłeś kwiaty, teraz w drugiej rzodkiewkę, hmmmm a co będzie za rok? Ach, nie wybiegajmy tak daleko w przyszłość, to wielka niewiadoma. Ale ...  może  coś jesienią??
      Pracę z poniedziałku przyślą mi Michał i Mikołaj. Przypominam o lekturze.

Zaczynamy.
 Na początek rozwiąż zagadkę:
Te rośliny cebulkowe na rabacie rosną.
Kwitną pięknie, kolorowo, ale tylko wiosną.
Wiosna żółte i czerwone plecie z nich dywany,
a te kwiaty, tak dostojne, zwą się ... ...
 
Już wiesz kto będzie bohaterem dzisiejszej lekcji. Jeśli masz w domu tulipany przyjrzyj im się dokładnie.
Teraz weź podręcznik, otwórz na str. 65 i porównaj wygląd Twojego kwiatka z rysunkiem. Czym się różnią?  Widzisz pewnie, że ten na rysunku ma jeszcze część podziemną. Tak, w każdej roślinie wyróżniamy część nadziemną i podziemną. Przeczytaj co wchodzi w skład tych części.
Przygotuj zeszyt do j. polskiego. Zapisz w nim:
W  klasie  5 maja 2020r
Temat: Budowa tulipana
Tu  na środku  narysuj  całą roślinę, oddziel kreską część nadziemną od podziemnej i podpisz wszystkie części rośliny (tak jak w podręczniku, ale zrób to samodzielnie, utrwalisz znajomość tych części)

Przy okazji tematu kwiatowego utrwalisz pisownię wyrazów z ż. Przeczytaj podpisy pod obrazkami na marginesie czytanki. Zrób linijkę odstępu. Przepisz je do zeszytu, ż zaznacz na niebiesko. Dopisz jeszcze kilka wyrazów z ż – nazw zwierząt, które obudziły się wiosną.
Ż  niewymienne: 

Zrobione? Sprawdź czy bezbłędnie napisane.
  Będzie jeszcze praca w podręczniku i ćwiczeniach więc może - Czas na krótką przerwę. Trochę ruchu, przekąska i woda. Popatrz na piękną zieleń za oknem.  (Możesz również przygotować hodowlę fasoli i obserwować jak rośnie każda część: nadziemna i podziemna (no może u nas podwodna - bo będzie rosła w słoiku na gazie w wodzie). Jeśli masz w domu nasiona pachnącego groszku możesz zrobić to doświadczenie, a później przesadzić ostrożnie groszek do doniczki i hodować na balkonie. Będzie pięknie i pachnąco😊Każda roślina zielona rosnąca wokół nas to radość i tlen!!)
 Umyj ręce i zaczynamy pracę:

Teraz przeczytaj opowiadanie „"Historia pewnej rośliny"”- czytanka str. 66-67. Zobacz kolejne etapy wzrostu roślinki. Zastanów się nad odpowiedzią na pytanie 2. Możesz porozmawiać o tym ze starszą osobą.
Weź ćwiczenia – str. 72-73. Wykonaj ćw. 1, 2 i 3 masz utrwalanie ortografii.
 (Ćwicz w najbliższych dniach pisanie tych wyrazów, przepisuj je na kartkę, pisz z pamięci, poproś o dyktowanie kogoś starszego.)
       W ćw. 4 utrwalasz budowę rośliny i wiedzę o jej życiu.
Tu możesz zobaczyć film o rozwoju rośliny.
Możesz chwilę odpocząć albo od razu wskoczyć w świat  
Matematyki.
Ćwiczenia str. 54 nadal doskonalimy mnożenie. Zadanie 1, 2, 3 i 4 nie sprawi Ci problemu. W zadaniu 6 masz zmienić kolejność czynników  
                          wzór:– 3 . 6 = 18 i 6 . 3 = 18.
Zadania 5, 7 i 8 dla chętnych.
     
Posłuchaj jeszcze piosenki Nasza Wisła - słowa są w ćwiczeniach na str. 88-89 część 5. 
Zastanów się w rytmie jakiego tańca jest ta melodia i na ile możemy ją liczyć ( to niełatwe, bo nie zaczynamy liczyć od całego pierwszego słowa)

Do zobaczenia jutro.
Pani Grażynka.
 

21 komentarzy:

  1. Hania B. obecna

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry,
    Maksymilian J.obecny

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj jest czwarty? Myślałem że jest piąty. Mikołaj. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że piąty.
      Dziękuję Mikołaj, jesteś moim najuważniejszym uczniem. Tworzyłam wpis wczoraj wieczorem i omyłkowo zapisałam wczorajszą datę. Muszę uważniej sprawdzać całość.

      Usuń
  4. Dzień dobry, Julka jest obecna.

    OdpowiedzUsuń
  5. A to moje tulipany w ogródku

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry, Maja M obecna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Michał obecny

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry Kuba obecny

    OdpowiedzUsuń