w naszej klasie

w naszej klasie

środa, 6 maja 2020

Niezwykłe ogrody.


Dzień dobry. Witam majowo, kolorowo, kwiatowo, zielono i pachnąco.
Jak Twoje rzodkiewki – mają dość wilgoci by rosnąć? A tulipany, a fasolka lub groszek? -  ucz się stwarzać wokół siebie zieloną przestrzeń. Tak jak Marcin z siostrą :).
   
Pracę z wtorku chciałabym sprawdzić u Szymonów.

Dziś właśnie o tej zielonej przestrzeni, którą tworzą ludzie.
Przygotuj podręcznik. Na str. 69 przeczytaj informacje o 2 stylach zakładania i prowadzenia ogrodów, głównie ozdobnych. Jeżeli chcesz zobaczyć inne – obejrzyj prezentację. https://view.genial.ly/5ea186782381030d807c8d6c/presentation-niezwykle-ogrody
Możesz wykonać również inne zadania tam umieszczone – np. utrwalić ortografię.
Dziś również, nawet na małej przestrzeni przy domu, można stworzyć ogród w określonym stylu. Trzeba tylko trzymać się konkretnych zasad.
Czy któryś styl szczególnie Ci się podoba? – Wykonaj starannie polecenie 1 pod czytanką na str. 69 i jeśli chcesz przyślij zdjęcie Twojego wymarzonego kolorowego ogrodu.
A jeśli nasz ogród jest po prostu nasz, bez trzymania się określonych zasad? Też będzie piękny. Możemy tam odpocząć – np. „W hamaku” – przeczytaj wiersz na str. 68. Zastanów się jak możesz odpowiedzieć na 1 i 2 pytanie pod wierszem.
W wierszach poeci często używają różnych porównań. Pani Dorota Gellner użyła takich: trawnik – jak – rzeka płynie
                     wiszę – jak – wielki pająk
  • Otwórz ćwiczenia na str. 74 i dopasuj wyrazy tworząc porównania. Zastanów się nad kropeczką. Wykonaj też ćwiczenie 2.
Zeszyt: Wybierz co najmniej 2 porównania i zbuduj z nimi zdania. Zapisz zdania w zeszycie.
Wyraz hamak piszemy przez samo h, podobnie jak huśtać się. Przypomnij sobie – uczyliśmy się, że wszystkie „głośne” wyrazy też piszemy przez h.
  • Zapisz w zeszycie:
Wyrazy z h: hamak, huśtawka, huśtać się.
Głośne słowa:  (tu wpisz słowa z wiersza , który  masz poniżej, literę h zaznacz na niebiesko)
Kłopotliwe samo „h’’,
dość szczególną skłonność ma.
Lubi bardzo „głośne’’ słowa :
huk, harmider, hałasować,
heca, hej, hop, hurra ,
halo i hopsasa !
Teraz hopsasa na przerwę.
Ćwiczenie utrwalające znane już ci wyrazy z h – otwórz ćwiczenia na str. 97 i wykonaj ćw. 20.  Doskonale. Jutro jeszcze tematyka ogrodowa. Popracujemy z lekturą "Kapelusz Pani Wrony". Jeżeli nie przeczytałaś/ przeczytałeś całości- trudno, dokończysz później.

Matematyka
Do rysowania, planowania, tworzenia planu ogrodu przyda się znajomość geometrii. Niedawno było o figurach. Dziś linie.
Różne kształty linii mają swoje nazwy.
wykonaj w zeszycie polecenia z lekcji. Prowadzona jest w oparciu o inne książki, więc nie szukaj podanych stron, tylko czytaj wstawione zadania i polecenia.
* - wykonaj w zeszycie to, co jest pokazane w zeszycie: pisz i rysuj
* - na kartce w zeszycie narysuj dwa domki naprzeciw siebie i linie wg polecenia (jak w filmie, domki proste, schematyczne)
-- nie rysuj dzieci z latawcami
Otwórz ćwiczenia do matematyki na str. 56. Wykonaj zadania 1, 2, 3, 4. Jeśli masz ochotę również 5 i 6 (nic trudnego).

Na deser:  Możesz rozwiązać quiz utrwalając wiadomości o liniach.
Uwaga. Zapraszam jutro - czwartek po podręcznik część 5. Będę czekała na Ciebie w szkole między 16:30 a 17:30. Przynieś do zwrotu część 4 oraz wypożyczoną książkę z klasowej biblioteki.
 
Dziękuję. Na dziś to wszystko. Możesz zaśpiewać piosenkę o Wiśle. Czy już wiesz jaki to taniec i na ile taktujemy?

Do jutra. Jutro przychodzimy na lekcje w kapeluszach :)
Pani Grażynka

20 komentarzy:

  1. Hania Borowska obecna

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry Nela jest obecna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry,
    Maksymilian J. obecny

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry, Julka jest obecna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry Kuba obecny

    OdpowiedzUsuń
  6. Michał obecny

    OdpowiedzUsuń
  7. Maja M obecna.

    OdpowiedzUsuń